About

Welcome! Istituto Lorenzo de’ Medici, in collaboration with the newspaper Florence is You!, would like to present the LdM Museology Reviews. This is an online publication of reviews, in both English and Italian, which  addresses temporary exhibits, permanent collections and cultural events in the city of Florence and surrounding areas, occasionally outside Tuscany.

We want to make this a critical guide for students of the arts, history, and museums, and also for all the people interested in learning more about what our cultural landscape has to offer, from largest to the smallest exhibitions, from the most famous museums to the lesser known. We hope to suggest to students and the general public something interesting to visit while offering them a critical and analytical reading of the museological aspects and to give them the necessary tools for an informed experience.

The users of this site can recommend interesting events or send their reviews to the “Contact us” page.

Enjoy!

***

Benvenuti! L’Istituto Lorenzo de’ Medici, in collaborazione con l’Università di Firenze, il Marist College, la Fondazione Palazzo Strozzi e il giornale Florence is You!, sono lieti di presentare il progetto LdM Museology Reviews, una pubblicazione online in doppia lingua, italiano e inglese, di recensioni di mostre temporanee, di collezioni permanenti e di eventi culturali nella città di Firenze e nelle zone limitrofe e, occasionalmente, anche fuori della Toscana.

Vogliamo farne una valida guida per studenti di storia dell’arte, storia e museologia, ma anche per tutte quelle persone interessate ad imparare qualcosa in più su ciò che il nostro panorama culturale ci offre, dalle grandi mostre a quelle minori, dai musei più celebri a quelli meno conosciuti. Speriamo di suggerire agli studenti e al pubblico in generale le manifestazioni più interessanti da visitare, offrendo una lettura critica e analitica degli aspetti museologici e museografici, oltre a fornire loro gli strumenti necessari per svolgere una visita informata e coscienziosa.I fruitori di questa pagina saranno liberi di suggerirci a loro volta eventi degni di nota o inviarci direttamente le loro personali recensioni tramite il link “Contact Us”.

Buona lettura!